Regler for tilmelding

Disse regler er i fuld overensstemmelse med den gældende lovgivning, hvilket vi har fået bekræftet ved personlig henvendelse hos Forbrugerrådet. Tilsvarende regler gør sig også gældende ved de fleste konferencer, rejser mm.

Bindende betaling:

  • Vores erfaringer fra de første 3 års sommerlejre fortæller at ved ikke-bindende betaling holder nogle folk på pladserne, men springe fra i sidste øjeblik. Konsekvensen bliver at sommerlejrens økonomi bliver truet af, at vi ikke kan regne med vores indtægter (da folk når som helst kan springe fra og kræve deres penge tilbage), mens arrangørgruppen har faste betalingsdatoer for hytten og maden. Derudover bruger vi utrolig meget tid på at rykke disse folk (der holder på pladserne) for betaling, samt resourcer på tilbagebetalinger og på at tilpasse billetterne (kost og logi samt workshoptilmelding og brandsikkerhed) til dem, hvilket alt sammen er spildt, når disse deltagere melder fra og denne process skal gentages ved den nye deltager som får pladsen.

Bindende betaling har resulteret i meget mindre administration, hvilket giver større overskud til at arbejde på selve arrangementet. Det har specielt betydet mindre administrationsbyrde lige op til sommerlejren, hvor vi i forvejen har travlt med selve arrangementet. Vi er kede af at det går ud over de seriøse folk, som godt kunne administrere ikke-bindende betaling og de som har meldt fra af reelle årsager.

Billetten må ikke videregives eller sælges:

  • Vores erfaringer  viser, at der er mange folk som forsøger at melde sig til, så snart vi åbner for tilmeldinger. Det resulterer i at billetterne hurtigt bliver udsolgt og mange folk må komme på ventelisten. Vores princip er at billetterne skal gå efter først-til-mølle princippet, da vi finder det mest fair for alle deltagerne, derfor har vi oprettet en venteliste. Hvis folk kan sælge deres billetter videre udenom ventelisten, har vi oplevet at det ender i nepotisme, hvor dem som har tilmeldt sig og står på ventelisten bliver forfordelt for de eksisterende deltageres venner og bekendte.
  • Billetterne er tilpasset hver enkelt deltager, men vi har desværre oplevet at billetter er blevet givet videre uden at arrangørgruppen er blevet underrettet. Dette resulterer I at vi reelt set ikke kan stole på, hvem der kommer med til arrangementet og vi planlægger dermed i blinde, hvilket kan ødelægge sommerlejroplevelsen for deltagerne (grundet f.eks. allergier, larm fra børn, kæledyr mm. som vi ikke har kunne planlægge efter). Ud over de planlægningsmæssige problemer skaber uvisheden også utryghed blandt arrangørerne.